Tabs: Blog | About Me |

Πέμπτη, Ιουλίου 13

Πανσέληνος



Πανσέληνος! Πάντα μου θυμίζει την Χαρούλα.
"Έχει πανσέληνο απόψε κι είναι ωραία".
Τι ψέμα. Πάντα μας γυμνώνει η Πανσέληνος.
Αν προλάβεις δηλαδή.
Αν βρεις χρόνο να σηκώσεις το κεφάλι στον ουρανό.
Αν λουστείς στο φως της. Αν αναπολήσεις. Αν μελαγχολήσεις.

Η καλοκαιρινή Πανσέληνος μου θυμίζει πάντα την μαγεία της Κνωσού.
Ήταν μία από εκείνες τις εμπνευσμένες ιδέες να ανοίξουν οι αρχαιολογικοί χώροι στην Αυγουστιάτικη πανσέληνο.
Προσήλθαμε με την αμφιβολία των δύσπιστων. Ακόμη και το πάρκινγκ στάθηκε δύσκολη και εκνευριστική υπόθεση. Αλλά μετά οι αμφιβολίες διαλύθηκαν. Το τοπίο μας συνεπήρε. Λουσμένο στο φως του φεγγαριού. Κολώνες, κίονες, ερείπια που έστεκαν υπομονετικά χιλιετίες εκεί. Και οι "εισβολείς"... Τόσο ήσυχοι... Εκστατικοί μπροστά στο δέος των αιώνων... Σαν να κρατούσαν την ανάσα τους για να μην διασαλέψουν τις ισορροπίες... Καθισμένοι πάνω στην παγωμένη πέτρα να σιγομουρμουράμε τραγούδια που αγαπήσαμε. Μπροστά μία πρόχειρη σκηνή με ένα συγκρότημα που σκόρπιζε μελωδίες από ό,τι πιο ελληνικό και αγαπημένο έχουμε. Ο κόσμος χαμένος στις φυλλωσιές και τα Μινωικά απομεινάρια. Παρέες, ζευγάρια, οικογένειες και μία παράξενη ησυχία. Σαν όλοι να σέβονταν τον τόπο. Και η μυσταγωγία της μουσικής να συνεχίζεται. Και το φεγγάρι να εποπτεύει ολόγιομο.
Και εγώ να κοιτάζω μαγεμένη γύρω μου και να σκέφτομαι: πόσο απλά πράγματα συνθέτουν τις ευτυχίες μας...

buzz it!


Permalink για το "Πανσέληνος"

3 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Δεν μπορεις να φανταστεις πόσο μου έχει λειψει αυτη η εικόνα που περιέγραψες. Είναι χρόνια που έχω να δω πανσέληνο σε έναστρο ουρανό. Αυτή την εποχή ειναι μόνο μέρα στη Φιλανδία και όταν αρχίζει η νύχτα είναι τόσο βαριά τα σύννεφα γεμάτα χιόνι που πάλι πανσέληνο δεν βλέπω.

Σε ευχαριστώ για την εικόνα!!!

2:53 μ.μ.  
Blogger ovi said...

Προς θεού μην κάτσεις σε καμιά γωνία και μη σιωπήσεις! Δεν φταις εσύ για ότι γράφει κάποιος άλλος και αν και σου άφησα μήνυμα στο δικό μου blog, σε παρακαλώ ποτέ μην θεωρήσεις ότι τα έβαλα μαζί σου. Απεναντίας χαίρομαι μέσα στη κούραση μου από τη συχνή αναφορά στο φιλανδικό μοντέλο ότι δίνεται η πιθανότητα σε περισσότερους να μάθουν ότι όλα είναι ένας μύθος.

Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα νοσεί βαριά αλλά οι ίδιοι οι καθηγητές που αναμασούν όλα αυτά τα μοντέλα είναι ένα μεγάλο κομμάτι του προβλήματος και κατά τη γνώμη μου η Μαριέττα, όπως και η κάθε Μαριέττα (υπήρξαν πολλές από τα χρόνια τα δικά μου) δεν κάνει τίποτα άλλο από το να αποπροσανατολίζει τους πάντες από τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας κάνοντας σειράς από παιχνιδάκια με τους καθηγητές και καταλήγοντας σε συμβιβασμούς λόγω πολιτικού κόστους (το μεγαλύτερο μέρος των τροπολογιών της είναι αντισυνταγματικό άρα αδύνατο να ψηφιστούν) που χειροτερεύουν την κατάσταση και αφήνοντας την παιδεία έρμαιο του καθηγητικού κατεστημένου και των οικονομικών των συμφερόντων.

Πολλά φιλιά από την Φιλανδία που έχει μόνιμα μέρα και αυτή τη στιγμή έχει 19 βαθμούς και βρέχει, ένα συνηθισμένο καλοκαιρινό βράδυ!!!

11:02 μ.μ.  
Blogger oistros said...

@ thanos
υπόσχομαι στην "οδηγική" μου τιμή (θυληκό της προσκοπικής) να σου κρατήσω φωτογραφίες από την Αυγουστιάτικη πανσέληνο. :))
@ ovi
μην ανησυχείς. Σχήμα λόγου ήταν. Επίκληση στο ελληνικό σου φιλότιμο και τον αντρικό σου ιπποτισμό! :))
Στον τόπο μου ο υδράργυρος χτυπάει κόκκινο. 38 βαθμοί. Σου λείπει ίσως αλλά .. παράδεισος δεν είναι. Δεν κουνιέται φύλλο, ο ιδρώτας πλανιέται στην ατμόσφαιρα κι οι παραλίες για μερικούς σαν και μας δεν είναι καθημερινά .. προσβάσιμες. Αν ήμουν εκπαιδευτικός μπορεί και να το απολάμβανα. (3 μήνες διακοπές .. υπέροχο ελληνικό μοντέλο).
Φιλιά από την "καυτή" Κρήτη

2:42 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home