Tabs: Blog | About Me |

Παρασκευή, Αυγούστου 11

Ποιά είμαι εγώ για να αμφισβητήσω την Τέχνη τους?


Στα εγκαίνια παραβρέθηκαν μόνο βαρύγδουπα ονόματα της πολιτικής και κοσμικής ζωής της χώρας. Κάτι το όμορφο νησί, κάτι η ιδέα της απόδρασης του weekend, κάτι τα διάσημα ονόματα των ζωγράφων και το θέμα πολυδιαφημίστηκε. Τόσο που στα μάτια μου πήρε διαστάσεις "must" των διακοπών. "Αφού θα είμαι εκεί, σκεφτόμουν, πρέπει οπωσδήποτε να δω την έκθεση".
Και προσήλθα! Με το δέον ... δέος! Να προσκυνήσω στο βωμό της Τέχνης. .
Το 'χω σκεφτεί κι άλλες φορές. Πόσο προσωπική υπόθεση είναι η Τέχνη κι αυτό που μιλά μέσα μας. Πόσο ελάχιστα συμπίπτουν τα αισθήματα που ξυπνά ένα έργο τέχνης στο θεατή του, από εκείνα που το ενέπνευσαν στο δημιουργό του. Και υποκλίνομαι συγκαταβατικά, όπως οι περισσότεροι. Και προσπαθώ να μην αδικήσω την πρόθεση. Να σταθώ με σεβασμό μπροστά στο έργο και να ψάξω τις εφαπτόμενες του καλλιτέχνη για να τις ταυτίσω με τις δικές μου. Ή ακόμη και να μην τις ταυτίσω. Έστω να δεχτώ την διαφορετικότητά μας. Πάλι με συγκατάβαση.
Πήγα, λοιπόν, με τέτοιες σκέψεις να πλημμυρίζουν το μυαλό μου και βρέθηκα μπροστά σε εκείνους τους πίνακες. Σοφόν και το .. ασαφές, σκεφτόμουν κοιτώντας τους. Μαύρο σκοτεινό φόντο και κάτι σαν πεπόνι κακοσχεδιασμένο στο κέντρο του. Τίτλος του: (άντε να το πάρει το ποτάμι κι ας εκτεθούμε) Κίτρινο καύκαλο. Εντάξει, ευτυχώς μου εξηγήθηκε ο συνειρμός. Προχωρώ παραδίπλα. Όλα μαύρα και το "πεπόνι" γκρί. Ίσα να ξεχωρίζει. Και το ταμπελάκι πάλι διαφωτιστικό. Σκέτο Καύκαλο!
Τριγύρω οι κυρίες της "υψηλής διανόησης" να σχολιάζουν: "Πόσο αριστουργηματικά συνέλαβε το Καύκαλο". Και δίπλα μου ένας τύπος "μπας κλας". Ξένο σώμα στο χώρο. Σαν κι εμένα, δηλαδή, που κατέληξα πως -παρά την φιλοτιμία μου- εκείνο το βράδυ δεν νοούσα από Τέχνη. Κι ο "άσχετος" να μονολογεί: Μεγάλε, πώς το 'κανες αυτό? Θα μου φύγει το ΚΑΥΚΑΛΟ.
Και εκεί ταυτίστηκα! Μεγάλε, μου 'κλεψες την ατάκα!!
Σημείωση: Η μεταξοτυπία είναι έργο του γνωστού Χάρρυ Κλυν και ουδεμία σχέση έχει με την εικαστική μου "καυκαλιάδα".

Ετικέτες

buzz it!


Permalink για το "Ποιά είμαι εγώ για να αμφισβητήσω την Τέχνη τους?"

8 Comments:

Blogger Erwtas Stomaxhs said...

πολλά πράγματα εξηγούνται αν έχουμε υπόψη μας ουσίες όπως η πρέζα και η κόκα. μην σας διαφεύγει τόσο έυκολα αυτή η παράμετρος.

2:51 μ.μ.  
Blogger phivos said...

Καλά, σού είπαν ότι οι διακοπές είναι ευκαιρία για καλλιέργεια κι εσύ το πίστεψες;

Για πες μας τώρα για τα μπάνια και τα ξενύχτια! Αυτά θέλει ο λαός! (άντε και κανένα έδεσμα!)

Καλώς επιστρέψατε αγαπητή. Εδώ είμαστε όλοι και περιμένουμε! Ας προσέχατε!

3:44 μ.μ.  
Blogger Rodia said...

A! Καλά και μου το θύμισες να ανεβάσω κάτι τι... ΜΑΥΡΟ!

:-)

..σίγουρα, κάποια εξήγηση θα υπάρχει..

3:58 μ.μ.  
Blogger K-Top said...

Ψάξε να βρεις το βιντεάκι απο το ΑΜΑΝ με τον μεγάλο δημιουργό-ζωγράφο Μαέβιους Παχατουρίδη να σχολιάζει από την γκαλλερί Ερασμία για την εκδήλωση "20 Χρόνια η Αγελάδα στην Τέχνη". Είναι να κλαις από το γέλιο.

Και να σκεφτείς ότι το βγάλανε πολλά χρόνια πριν γεμίσει αγελάδες η Αθήνα.

4:02 μ.μ.  
Blogger ovi said...

Καλώς την, καλώς την!!! Μας έλειψες!!!

Τώρα οσο αφορά τη 'μοντέρνα' τέχνη συμφωνώ μαζί σου αλλά (υπάρχει πάντα και αλλά :) ) υπήρξαν και κάποιοι που έχουν δώσει πολλά μέσα από παρόμοια 'καύκαλα' παράδειγμα ο αγαπημένος για μένα ζωγράφος Mark Rothko
δείγμα εδώ που πιστεύω οτι έδωσε καταπληκτικά δείγματα τέχνης!

Αλλά (να το πάλι) είπαμε, κάποιοι κάνανε πραγματικά τέχνη και κάποιοι απλά ...βάψανε ένα καμβά!!!

φιλιά

5:15 μ.μ.  
Blogger homelessMontresor said...

Στη Βενετία ο τοίχος ενός δρόμου είναι καλυμμένος από τσίχλες. Όλος γεμάτος μασημένες τσίχλες! Κι αυτό τέχνη είναι!

9:40 μ.μ.  
Blogger oistros said...

@ στομαχικέ έρωτα
σκέφτηκα ότι ο Αύγουστος είναι μήνας εκπτώσεων και ακόμη και η Τέχνη χρειάζετα ξεστοκάρισμα. :)
@ phivos
χαρά να σας ξαναβρίσκω
@ rodia
το είδα αλλά .. καμία σχέση. :)
@ atron
καλό. Βίωσα κάτι ανάλογο. Είχα κι εγώ ένα "Παχατουρίδη" πλάι μου. Ευτυχώς δεν κυκλοφόρησε βίντεο ακόμη με τα καμώματά του. :)
@ ovi
τη σέβομαι την άτιμη την Τέχνη. Γι' αυτό τα πήρα στο καύκαλο. Και όσο για τον Rothko υπεράνω πάσης υποψίας.
@ homelessmontresor
και μάλιστα πολυσυλλεκτική. :))

2:11 μ.μ.  
Blogger ovi said...

...και που θα το γιορτάσετε; Να τον χαίρεστε!!! Πολλά φιλιά και στους δυό σας!!!

12:34 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home